ד"ר דיקר: "התחלואה הקשה מופיעה שבועיים-שלושה אחרי גל ההדבקה"

    מהדורת הבוקר No Comments on ד"ר דיקר: "התחלואה הקשה מופיעה שבועיים-שלושה אחרי גל ההדבקה"

    ד"ר דרור דיקר בריאיון ל'קול חי': "כשאדם נדבק, לוקח לו כעשרה ימים עד שהוא מפתח מחלה קשה. גם אם נראה גל של אנשים שנדבקים כרגע – התחלואה הקשה לא מופיעה מיידית. היא תופיע בעוד שבועיים שלושה"

    מחלקת קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקות הקורונה בבית חולים השרון שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר והעריך כי לא יהיה סגר נוסף: "אני לא חושב שנגיע לסגר, אבל אני חושב שהמספרים הגבוהים של התחלואה עליהם מדברים בהחלט ריאליים. בתי החולים עמוסים כבר היום. גם השפעת השנה היא אלימה. בעיקר הקשישים והם תופסים מיטות והמצב הוא לא כמו בגל השלישי".

    הוא נשאל האם לדעתו יש לקורונה השפעה על מצב התחלואה בשפעת: "לעניות דעתי אין קשר. אני זוכר שנים יותר קשות. השפעת היא מחלה עונתית וזה בדיוק הזמן שהיא מתפרצת ושנה שעברה היה לנו מזל גדול שזה לא היה".

    הוא הסביר מדוע עדיין איננו רואים עלייה משמעותית בתחלואה הקשה בקורונה: "כשאדם נדבק, לוקח לו כעשרה ימים עד שהוא מפתח מחלה קשה. גם אם נראה גל של אנשים שנדבקים כרגע – התחלואה הקשה לא מופיעה מיידית. היא תופיע בעוד שבועיים שלושה. האדם שיחלה במחלה קשה נדבק היום".

    אנחנו רואים גל של אנשים צעירים עם מחלה קשה בחו"ל. בארץ זה כנראה קצת שונה. רואים ילדים בגילי 0-4 ובעיקר ואנשים בגיל 20 עד 40 שחולים והם עוברים את זה בצורה יחסית קלה. יחד עם זאת אלו שמחוסנים עוברים בצורה יותר קלה. אלה שמאתגרים יותר את המערכת זה אלה עם המחלות רקע".



    0 תגובות